Fokker

Fokker

Fokker – holandski avion, započet u Nemačkoj

Fokker avioni su dobili ime po Entoniju Fokeru, tvorcu ovih aviona. Entoni je počeo sa razvijanjem aviona, u svojim dvadesetim godinama. U to vreme, živeo je u Nemačkoj. Proizvodnja aviona se preselila u Holandiju 1919. godine. Kompanija Fokker je izazvala pažnju tokom Prvog svetskog rata, zbog proizvodnje borbenih aviona. Zlatan period za ovu kompaniju je bio između 1920. i 1930. godine. Svoju dominaciju, Fokker je beležio decenijama, ali je 1996. godine prodat konkurentima.

Tehničke karakteristike aviona Fokker

Najmanji Fokker avion karakterišu dva motora sa propelerima na krilima. Nos Fokker aviona izgleda kao vrapčev kljun, dok mu je rep u obliku pravilnog trapeza. Mlazni Fokker je prepoznatljiv po položaju motora na zadnjem delu aviona. Modeli Fokker aviona su podeljeni prema veličinama: najmanji Fokker 50, Fokker 70 i najveći Fokker 100. Razlika među modelima je u dužini aviona. Lokacija krila kod Fokkera 70 je sredina, a kod modela 100 je na zadnjem delu aviona.

Kapacitet Fokker aviona

Najmanji avion, Fokker 50, ima kapacitet od 50 do 60 putnika. Biznis klasa je predviđena na prednjem delu aviona, raspoređena u nekoliko redova. Fokker 70 ima kapacitet od 70 do 80 putnika. Sedišta su raspoređena u formaciji 2+3. Fokker 100 ima isti raspored, ali je duži u odnosu na Fokker 70. On može da poveze do 110 putnika. Optimalna brzina Fokker 50 aviona je 453 km/h. Brzina Fokker modela 70 i 100 je 853 km/h. Za najmanji Fokker, maksimalna visina je 7.600 metara, dok je za model 70 i 100 maksimalna visina 10.600 metara. Distanca koju ovi avioni mogu da pređu se kreće od 2.000 do 3.500 kilometara.

Da li su Fokker avioni i dalje u upotrebi?

Iako Fokker više ne proizvodi komercijalne avione, u pojedinim avio-kompanijama, oni i dalje lete. Fokker 50 je još uvek u službi avio-kompanija kao što je: Air Panama, Aerojet Aviation, Virgin Australia, Alliance Airlines, Iran Aseman Airlines… Air Montenegro je, neko vreme, upravljala modelom Fokker 100.

Rukovanje vanrednim situacijama

Pre svakog leta, kabinsko osoblje predstavlja mere bezbednosti i postupke u slučaju vanrednih okolnosti. Maske sa kiseonikom se nalaze iznad svakog sedišta, i automatski se izbacuju ukoliko dođe do pada pritiska u kabini. Pojasevi za spasavanje su ispod svakog sedišta. Put za evakuaciju je obeležen fluorescentnim putokazima. U modelima Fokker 50 i 70, postoje četiri izlaza za vanredne situacije, dok veći Fokker 100, poseduje šest izlaza.

Nakon obustave u proizvodnji aviona, kompanija Fokker nije u potpunosti prestala da postoji. Grane koje su proizišle iz proizvodnje aviona su: Fokker Techniek, Fokker Aerostructures, Fokker Services, Fokker Landing Gear, Fokker Elmo. Neke od njih pokušavaju da ožive staru slavu ove kompanije u avio-industriji, neke se bave investiranjem, dok neke od njih razvijaju hibridne automobile.

 

 

Tags: