Putno osiguranje

Putno osiguranje

Dobrovoljno zdravstveno-putno osiguranje namenjeno je svim našim građanima do 85 godina starosti koji putuju u neku od zemalja potpisnica šengenskog sporazuma. Domaće obavezno zdravstveno osiguranje koje imamo kao građani Srbije neće nam biti od koristi u inostranstvu.

Postoje individualne, grupne ili porodične polise putnog osiguranja. Osiguravajuće kompanije pokrivaju troškove u zavisnosti od destinacije na koju putujete i samog rizika putovanja. Svaki osiguranik može sam da snosi troškove koje će kasnije refundirati u unapred predviđenom roku. Ovakva osiguranja su obavezna za dobijanje viza.

Na svakoj polisi osiguranja postoji napisan kontakt telefonu u slučaju potrebe. Putnik treba da pozove taj broj telefona i da objasni kakav problem ima. Službenik osiguravajuće kuće će ga dalje uputiti do odgovarajuće medicinske ustanove sa kojom oni imaju sklopljen sporazum i daće mu sve potrebne birokratske instrukcije.

Šta sve pokriva međunarodno putno zdravstveno osiguranje:

  • ambulantnog lečenja,
  • nabavke lekova i sanitetskog materijala,
  • hitnog prevoza do najbliže bolnice,
  • bolničkog lečenja,
  • neophodne dijagnostike
  • neoodložnih operacija zbog akutne bolesti,
  • stomatološke usluge u cilju olakšavanja akutne zubobolje,
  • i druge troškove, u skladu sa uslovima osiguranja.

Pogranične službe često proveravaju da li putnici imaju osiguranje i posedovanje polise svakako može doprineti da se uobičajena granična kontrola obavi brže i jednostavnije, naročito imajući u vidu eventualnu jezičku barijeru pri komunikaciji sa graničnim službenicima. Ukoliko putnik ne poseduje osiguranje može da se desi da mu bude onemogućen ulazak u zemlju. Takođe, posedovanje putnog zdravstvenog osiguranja nije uslov za putovanje, ali se svakako preporučuje njegovo pribavljanje, zbog lične bezbednosti u slučaju potrebe za medicinskom intervencijom tokom putovanja, budući da su zdravstvene usluge u inostranstvu prilično skupe.