Boeing 787 Dreamliner

Boeing 787 Dreamliner

Boeing 787 Dreamliner – Avion budućnosti

Proizvodnja savremenog Boeing 787 aviona, počela je 2011. godine. Nazvan je avionom budućnosti, jer su prilikom izrade aviona korišćena revolucionarna rešenja. Boeing 787 Dreamliner odlikuje komfor, veća funkcionalnost i visoki stepen ekonomičnosti. Pored svih superlativa, postoje i dodatni benefiti ovog aviona. Boeing 787 Dreamliner je sačinjen po ekološkim standardima, i time smanjeno emituje gasove u atmosferu. Iako se ne proizvodi toliko dugo, ovaj model je jedan od najprodavanijih aviona, iz asortimana američke kompanije Boeing.

Tehničke karakteristike Boeing 787 Dreamliner aviona

Dreamliner je napravljen od posebnog kompozitnog materijala. Nakon samo dve godine proizvodnje ovog aviona, zaključeno je da su litijumske baterije, unutar aviona, sklone samozapaljivanju i pregorevanju. S tim u vezi, Boeing 787 je bio povučen iz avio-saobraćaja. Sve dok se nisu završile višemesečne provere i testovi, Boeing 787 nije bio u mogućnosti da leti. Nakon modifikovanja baterije, model 787 je uspešno vraćen u saobraćaj.
Boeing 787 Dreamliner je putnički avion, namenjen daljim destinacijama. Opremljen je sa dva turbomlazna motora, brendova General Electric i Rolls-Royce Trent 1000. Motori proizvode niži stepen buke, a maksimalna brzina koju avion može da postigne je 950  km/h. Boeing 787 je dugačak 56,7 metara, visok 16,9 metara, a raspon krila mu je 60 metara. Ovaj avion se koristi za dalje destinacije, jer mu je maksimalni dolet u rasponu od 14.200 do 15.200 kilometara.

Kapacitet putničkog aviona Airbus A320

Dreamliner može da preveze između 210 i 290 putnika, u zavisnosti od modela. Razlikuju se tri modela aviona u ovoj seriji: Boeing 787-8 sa kapacitetom od 242 putnika, Boeing 787-9, sa kapacitetom od 290 putnika i najnoviji Boeing 787-10, sa kapacitetom od 330 putnika.
Cena Boeing 787 aviona se kreće od 239 do 325,8 miliona dolara, u zavisnosti od modela aviona. Putničke klase su raspoređene na: biznis, prvu i ekonomsku klasu. Raspored sedišta nije strogo određen, ali je obično, u ekonomskoj klasi, raspored po dva sedišta sa strane i četiri sedišta u sredini. Kod biznis klase, sedišta su raspoređena u tri kolone po dva. Svaka avio-kompanija određuje raspored sedišta za sebe.

Da li avio-kompanije koriste Boeing 787?

Pioniri u korišćenju ovog aviona su bile japanske avio-kompanije All Nippon Airways i JAL. Nedugo zatim, kompanije Ethiopian, Qatar Airways, LOT i United su, takođe, poručile svoje primerke novih 787 aviona. Mnoge avio-kompanije čekaju na isporuku ovog aviona, jer je Dreamliner veoma tražen model. Neke od avio-kompanija koje već poseduju ovaj tip aviona, su: British Airways, Korean Air, Air India, Air Tanzania, Air New Zealand, Norwegian Air Shuttle…

Rukovanje vanrednim situacijama

Standardna oprema, kao i u drugim avionima, podrazumeva maske za kiseonik iznad svakog sedišta, a pojaseve za spasavanje, ispod svakog sedišta. Postoji osam izlaza u slučaju opasnosti, ravnomerno raspoređena duž celog aviona.

Zbog svoje ekonomičnosti, tišeg motora, bolje vlažnosti vazduha tokom leta i modernim dizajnom, Boeing 787 Dreamliner je veoma tražen model aviona. Među avio-kompanijama, danas postoji izražena potreba za ovim modernim avionom, kako bi se putnicima omogućilo uživanje u putovanju modernim avionom poslednje generacije.

Tags: